Isteri Achey Berusaha Jadi Ibu Susuan Nur Tiara

poker domino online
"Alhamdulillah selepas menerima pandangan daripada keluarga dan andal agama kami setuju untuk jadikan ia anak susuan semoga tak timbul soal mahram apabila ia remaja kelak.





"Sekarang masih dalam proses dan Alhamdulillah Allah pun permudahkan proses itu untuk isteri saya," demikian kata komedian dan penyanyi Achey.

Ahli kumpulan Bocey itu memberitahu isterinya iaitu Nor Hasanah Yahaya sedang dalam proses menjadi ibu susuan kepada anak angkat mereka, Nur Tiara Zinnirah Nasir yang kini hampir berusia dua bulan.

Achey atau Mohd Nasir Hamzah, 32, berkata, mereka bersepakat melaksanakan proses itu dalam menimbulkan Nur Tiara sebagai mahram selain untuk mengelakkan isu lain pada masa akan datang.

Klik untuk gambar besar


Untuk makluman, Achey dan isteri nya itu mengambil Nur Tiara sebagai anak angkat pada 6 bulan pahala lalu. Nur Tiara dilahirkan pada 15 Mei kemudian pada pukul 8.05 malam di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Dalam pada itu, Achey berkata, Nur Tiara juga sudah sah menjadi anak angkat mereka dari segi undang-undang selepas menciptakan registrasi di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Jabatan Kebajikan Masyarakat Malaysia (JKM).

Kata Achey lagi, walaupun prosesnya sedikit rumit namun ia lega sanggup menuntaskan kasus itu demi masa depan anak mereka.

"Memandangkan kami tidak pernah berdaftar dengan JKM untuk proses ambil anak angkat... Ambil dulu gres daftar, jadi prosesnya banyak sikit.



"Tetapi tidak mengapa, baik saya selesaikan kini registrasi sijil kelahirannya dan perakuan Nur Tiara sebagai anak angkat semoga tiada duduk kasus berbangkit di kemudian hari," jelasnya.

Sementara itu, Nur Hasanah pula berkata, walaupun mereka tidak memiliki pengalaman sebagai ibu-bapa namun kehadiran Nur Tiara banyak mengajar mereka.

Malah Nur Hasanah turut memuji Achey yang disifatkan sebagai ringan tulang bagi menguruskan anak mereka.



"Kalau Tiara terjaga malam, Achey yang bangun tukar lampin, buat susu... Alhamdulillah ia sangat membantu.

"Dari situ juga kami sama-sama sanggup mencar ilmu kerana tidak pernah ada pengalaman tetapi semuanya dipermudahkan dan ramai membantu dalam memberi tip keibu-bapaan," ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Achey bakal berentap dalam kegiatan Super Spontan Xtravaganza yang akan bermula pada 20 Julai ini, setiap Jumaat 10 malam di Astro Warna.

Selain itu, Achey juga sedang dalam proses rakaman single terbaharu yang diciptanya sendiri untuk Nur Tiara berjudul Anak.








www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Alhamdulillah selepas menerima pandangan daripada keluarga dan andal agama kami setuju unt ISTERI ACHEY BERUSAHA JADI IBU SUSUAN NUR TIARA

Comments

Popular posts from this blog

Anak Dilahirkan Meninggal: Sempat Lihat Beliau - Nieyl Mentor

Bila Lawak 'Hamil' Remy Ishak Bikin Netizen Terhibur

Lama Menyepi - Shahir Bersama Erra Hiburkan Pesakit Mental